Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

Από Μηχανής Θέατρο: ρεπερτόριο 2015-2016

Leave a Comment
Εννέα παραγωγές θα παρουσιαστούν στην Α" και Β' Σκηνή του Από Μηχανής Θεάτρου κατά τη διάρκεια της θεατρικής περιόδου 2015-2016.

Α' ΣΚΗΝΗ

Από 7 Οκτωβρίου 2015
"Στροχάιμ" του Δημήτρη Δημητριάδη, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή. (2η χρονιά)
Στο "Στροχάιμ" ο Δημήτρης Δημητριάδης, εξερευνά μια άλλη αρχέγονη πηγή, αυτή της απαρχής του κινηματογράφου και μιας από τις εμβληματικές του μορφές, του κινηματογραφιστή και ηθοποιού Έριχ Φον Στροχάιμ. Στο έργο έχουμε την ευκαιρία να ακούσουμε ανθρώπινους και σαρκαστικούς διαλόγους περί αλήθειας και ψεύδους, πραγματικού και φανταστικού, ζωής και θανάτου. Περί τέχνης εντέλει, την μόνη διαφυγή της ανθρώπινης ύπαρξης σε καιρούς χαλεπούς.
Παίζουν: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Άκις Βλουτής, Αγλαΐα Παππά.

Ιανουάριος-Μάιος 2016
"Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ" του Έντουαρντ Άλμπυ, σε σκηνοθεσία Τσέζαρις Γκραουζίνις.
Ένα άγριο παιχνίδι στον οποίο θίγονται πολλά δίπολα. Άνδρα–γυναίκα, αγάπη-μίσος, γονιμότητα -στειρότητα, θύμα–θύτης, ιστορία-βιολογία, εκκλησία-παγανισμός. Και όλα αυτά συμβαίνουν κάτω από την επήρεια του αλκοόλ που ρέει άφθονο μέχρι το τέλος. Βασικό στοιχείο που αποκαλύπτει τα βαθύτερα ένστικτα και τα πιο βαθειά μυστικά. Βακχεύουν.
Ο Άλπμυ με έναν μαγικό τρόπο και διατηρώντας πάντα επί σκηνής σε θαυμαστή ισορροπία το χιούμορ, ενώ απλώνεται σε μια τεραστία θεματολόγια, ταυτόχρονα τοποθετεί τους ήρωες του στον κεντρικό πυρήνα, την οικογένεια και ανιχνεύει τις αναπηρίες της. Αυτός ο πυρήνας εκρήγνυται μπροστά στους θεατές, διαλύει κάθε ψευδαίσθηση, και ο ίδιος ο Άλμπυ διερωτάται πια μήπως είμαστε εμείς οι ίδιοι μάρτυρες-πιόνα σε ένα παιχνίδι που οδηγεί στο Τέλος της Δύσης και στην γέννηση μια νέας πραγματικότητας, στην οποία όμως ο άνθρωπος χάνει την ατομικότατα του και νεκρώνεται η φαντασία του μπρος στην αποκαλυπτικότητα της επιστήμης.
Παίζουν: Άκις Βλουτής, Αγλαΐα Παππά, Δημήτρης Κουρούμπαλης, Γιούλικα Σκαφιδά.

Β' ΣΚΗΝΗ

Από 7 Οκτωβρίου 2015

"Ντε Σαντ. Στη Ζυστίν", σε κείμενο και σκηνοθεσία Τσέζαρις Γκραουζίνις. 
Ο μονόλογος "Ντε Σαντ. Στη Ζυστίν" δημιουργήθηκε στην αυγή της οικονομικής και πολιτικής κρίσης. Τα γεγονότα εξελίσσονται και ο φανταστικός χαρακτήρας της Μαντάμ Ντελμόνς που αντιπροσωπεύει όλη τη φιλοσοφία του Μαρκήσιου Ντε Σαντ, είναι ακόμα εδώ. Μας παρακολουθεί χαμογελώντας σαρκαστικά. Μαντάμ Ντελμόνς: Πιο δυνατή, πιο δαιμόνια και πιο δικαιωμένη από ποτέ. Μας προσκαλεί στον εκκεντρικό της κόσμο, αγγίζει τα πιο κρυφά ταμπού μας, μας χαρίζει απλόχερα συμβουλές επιβίωσης και προτείνει τρόπο ζωής. Τώρα! Με μεγαλύτερη πίστη από ποτέ!
Και η αθώα Ζυστίν; Εμείς; Τα αιώνια κατατρεγμένα θύματα; Στέκουμε άπραγοι και απορημένοι. Έχοντας να διαλέξουμε τι και ποιόν θα ακολουθήσουμε…
Ερμηνεύει η Μάρω Παπαδοπούλου.

Από 12 Οκτωβρίου 2015
"Julius", σε κείμενο και σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Χατζή.
Τι θα γινόταν αν η Μάγδα Γκέμπελς δεν αυτοκτονούσε, προκειμένου να σώσει και να μεγαλώσει το μικρότερο παιδί της; Ο συγγραφέας του έργου, χρησιμοποιεί ένα ιστορικό πρόσωπο απλώς ως ερέθισμα. Το έργο είναι μια πολιτική τοποθέτηση, μια επιλογή ιδεολογίας. Πώς εκπαιδεύεται ένα παιδί και καθοδηγείται για να καθοδηγήσει αργότερα ως ενεργό μέλος μιας κοινωνίας. Και εδώ βρίσκεται όλη η ουσία. Γιατί ανάλογα με την επιλογή που θα κάνουμε, μπορεί να αναθρέψουμε έναν άγγελο ή ένα τέρας.
Παίζουν: Αγλαΐα Παππά, Γιάννης Χαρτοδιπλωμένος.

Από 23 Οκτωβρίου 2015
"Αμεντέ" του Ευγένιου Ιονέσκο, σε σκηνοθεσία Γιάννη Μπουγιούκα.
Ο Αμεντέ Μπουτσινιόνι και η σύζυγός του Μαντλέν, ζουν κλεισμένοι στο διαμέρισμά τους εδώ και δεκαπέντε χρόνια, χωρίς καμία επαφή με τον έξω κόσμο. Η αιτία για την απομόνωσή τους αυτή είναι ένα πτώμα που κρύβουν στην κρεβατοκάμαρα, παρότι κανείς δεν θυμάται πως βρέθηκε εκεί. Όταν το πτώμα αρχίζει να μεγαλώνει, τόσο ώστε να σπάει τους τοίχους, ο Αμεντέ αποφασίζει επιτέλους να το ξεφορτωθεί... Το έργο επικεντρώνεται στη φθορά του χρόνου και στο τέλος του έρωτα. Στέκεται στον φόβο που μεγαλώνει γύρω μας, τον φόβο που μας εγκλωβίζει στον "ζωτικό" μας χώρο. Οι ήρωες του Ιονέσκο, μέσα από τον παράλογο κόσμο τους, μιλάνε με καθαρή φωνή για το σήμερα.
Παίζουν: Κωσταντής Μιζάρας, Γεωργία Μουλαγιαννιού, Νίκος Ζωιόπουλος.

Από 9 Νοεμβρίου 2015
"Η Βέρα" του Δημήτρη Κεχαΐδη, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Κάππα.
Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1972 στο υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης μαζί με το "Τάβλι", σε σκηνοθεσία του Καρόλου Κουν. Τρεις αδελφικοί φίλοι που πολέμησαν μαζί στη Μικρασία συναντιούνται όπως συνηθίζουν τα βράδια στο σπίτι-παλαιοβιβλιοπωλείο  του Προκόπη. Η "Βέρα" αποτελεί μία από τις πιο συγκινητικές κωμωδίες του νεοελληνικού θεάτρου και ένα από τα σπουδαιότερα δημιουργήματα του Δημήτρη Κεχαίδη.
Παίζουν: Κωνσταντίνος Κάππας, Γιώργος Κανέλλης, Δημήτρης Μαρσέλος.

Από 22 Νοεμβρίου 2015 έως 10 Ιανουαρίου 2016
"Τρεις αδελφές" του Άντον Τσέχωφ, σε σκηνοθεσία Ομάδας Casus Belli(Ανδρονίκη Αβδελιώτη, Ελίζα Πιτσικώνη) (2η χρονιά)
Το κλασικό έργο του Άντον Τσέχωφ  φωτίζει την καθημερινή  ζωή μιας αριστοκρατικής οικογένειας των αρχών του περασμένου αιώνα που χάνει σιγά-σιγά τα προνόμια της. Πρόκειται για το τέλος μιας εποχής. Για τα μεγάλα όνειρα που διαψεύδονται. Σχεδόν όλοι οι κεντρικοί ήρωες του έργου ονειρεύτηκαν άλλους έρωτες, άλλες δουλειές, άλλη διαδρομή. Όμως αν και απόλυτα ηττημένοι, θέλουν απελπισμένα, "καίγονται" να ζήσουν. Αυτή  η αντίθεση είναι που τους κάνει τόσο γοητευτικούς, τόσο ανθρώπινους. Η ομάδα Casus Belli παρουσιάζει το έργο με σημείο αναφοράς το δικό μας "τέλος εποχής".
Παίζουν: Ανδρονίκη Αβδελιώτη, Χάρης Αποστολάκος, Βασίλης Αρβανίτης, Ευάγγελος Κοντομούς, Βαγγέλης Παπαδάκης, Μαρία Πίγκου, Ελίζα Πιτσικώνη, Μάριος Σουγιουτζόγλου, Άννα Ψαρρά.

Από 11 Δεκεμβρίου 2015 έως 17 Ιανουαρίου 2016
"Καρφίτσες στα γόνατα" της Ρούλας Γεωργακοπούλου, σε σκηνοθεσία Σοφίας Φιλιππίδου.
Δυο "συνηθισμένες" γυναίκες, πωλήτρια και πελάτισσα, συναντιούνται σε έναν χώρο εκτός τόπου και χρόνου, που είναι ένα  διανυκτερεύον κατάστημα γυναικείων ρούχων,  κάτω από το οποίο  περνάει  ο ηλεκτρικός. Η πελάτισσα επείγεται να βρει το οριστικό ρούχο της, την αποκρυσταλλωμένη εικόνα του σώματος εαυτού - καινούργιου ρόλου, ενώ η πωλήτρια- ψυχοπομπός  διατηρεί την εξουσία και τη γοητεία του θανάτου και της αναγέννησης!
Δοκιμάζοντας συνεχώς ρούχα,  μεταφέρουν όλη τη γκάμα των συναισθημάτων και τις τεχνικές παιχνιδιού, που είναι απαραίτητα στοιχεία κάθε πρόβας, είτε είναι πρόβα θεάτρου, είτε πρόβα θανάτου και αλλαγής. Όταν η πελάτισσα, που ήδη έχει "γράψει" το  μικρό της μονόπρακτο, βρει το νέο της  "ρούχο"  επιστρέφει με τον ηλεκτρικό... το έσχατο όχημα.... "πίσω" στο μικρό της σπίτι, όπου "συγκατοικεί" με  τα δυο της  ζωγραφικά έργα: Τον ναύτη του Τσαρούχη και την Προσπερίνα (Proserpine του Dante Gabriel Rosseti), τα οποία αλωνίζουν πέρα δώθε διεκδικώντας ζωτικό χώρο.
Παίζουν: Χάρης Αττώνης, Πάνος Παπαδόπουλος, Σοφία Φιλιππίδου.

Από 25 Ιανουαρίου έως 26 Απριλίου 2016
"Οφσάιντ-εκτός παιδιάς" του Σέρτζι Μπελμπέλ, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μάρκελλου.
Μια μαύρη κωμωδία για την οικονομική κρίση, την μετανάστευση, το ποδόσφαιρο, τα παράλληλα σύμπαντα, τα όνειρά μας για επιτυχία και ένα καλύτερο μέλλον, τις σχέσεις μέσα στην οικογένεια.

Από Μηχανής Θέατρο (Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο, Αθήνα, 210 5231131)



Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: