Από το Blogger.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΧΩΣ: "Υπόγειο" (Αυλαία, 23-26/9), "Προσωπική συμφωνία" (Κολοσσαίον, 25/9-6/10), "Ρένα" (Αριστοτέλειον, 27/9-6/10), "Οθέλλος" (Αμαλία, 2-13/10), "Οι 12 ένορκοι" (Αθήναιον, 4-5/10)

ΣΚΗΝΟΒΑΣΙΕΣ -- 'Colossus': σκηνική σύνθεση με αφορμή τον 'Αγαμέμνονα'

Leave a Comment
 'Colossus', σε σκηνοθεσία Θάνου Παπακωνσταντίνου(25-4-2017)

Στην πρώτη εικόνα, ένας Χορός στρατιωτών στο κάλεσμα ενός ολοκληρωτικού πολέμου που μαίνεται εκτός των τειχών της χωράς αποχωρεί και στη συνέχεια παρατάσσει επί σκηνής τα λάφυρα του πολέμου - τα ματωμένα ρούχα των ηττημένων. Ένα μνημείο της ιστορίας του κόσμου.
Στη δεύτερη εικόνα, αποτυπώνονται σκηνές από τη ζωή μιας γυναίκας στο εσωτερικό ενός σπιτιού. Ο άντρας της πολεμάει στο μέτωπο και αυτή τον περιμένει διατηρώντας την εστία του σπιτιού σε τάξη. Ένα κορίτσι από τον χώρο των νεκρών, όμως, την επισκέπτεται και διαβρώνει με την παρουσία της το ιδανικό της οικογενειακής ευτυχίας. Η εμπόλεμη ζώνη επεκτείνεται και εντός της οικίας. Η γυναίκα στοιχειώνεται από εικόνες καταστροφής και θανάτου. Ο άντρας επιστρέφει από το μέτωπο με τα λάφυρα της νίκης. Η γυναίκα τον υποδέχεται με ένα δείπνο, στο τέλος του οποίου τον θυσιάζει με τη σειρά της στο όνομα μιας νέας τάξης πραγμάτων, όπου η πατροπαράδοτη τάξη των πραγμάτων καταλύεται. Πρέπει να επιστρέψουμε στην κατάσταση αγριότητας, όλα πρέπει να καταστραφούν για να υπάρξει κάποτε μια νέα αρχή.

Στην τελευταία εικόνα, η γυναίκα ντύνεται με τα ρούχα των νεκρών. Ολόκληρο το δάπεδο με τα ρούχα των ηττημένων γίνεται το ένδυμά της. Η ίδια γίνεται τελικά ένα νέο μνημείο, ένα μυθικό τέρας - παγωμένο και βουβό.

"Colossus" (βασισμένο στην τραγωδία "Αγαμέμνων" του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία Θάνου Παπακωνσταντίνου.

Μετά τα έργα "Venison" (2012) και "Pedestal" (2013), εμπνευσμένα από τις "Ευμενίδες" και τις "Χοηφόρους" αντίστοιχα, το "Colossus" του Θάνου Παπακωνσταντίνου έρχεται να ολοκληρώσει το τρίτο και τελευταίο μέρος της τριλογίας "Carnage" (Σφαγή) προτείνοντας τόσο δραματουργικά όσο και σκηνοθετικά μια ελεύθερη απόδοση της "Ορέστειας" του Αισχύλου. Η παράσταση είναι μια σκηνική σύνθεση με αφορμή τον "Αγαμέμνονα" του Αισχύλου.
Έχοντας μια σαφή αναφορά στα ολοκληρωτικά καθεστώτα του 20ού αιώνα, και πιο συγκεκριμένα στη θέση της γυναίκας μέσα σε αυτά, παρακολουθούμε την πορεία μιας γυναίκας και τη μεταμόρφωσή της, από πιστή ακόλουθο, υποδειγματική σύζυγο και καλή μητέρα σε μυθικό τέρας που επιθυμεί την απόλυτη καταστροφή των πάντων.

Η πορεία της τριλογίας "Carnage" ακολουθώντας —όχι τυχαία— μια αντίστροφη σειρά, επιχειρεί να αποτυπώσει σκηνικά τη διαδρομή του ανθρώπου από ένα οργανωμένο πολιτειακό σύστημα προς μια κοινωνία αυτοδικίας, σε αντίθεση με αυτήν που προτείνεται στην "Ορέστεια" του Αισχύλου, όπου ο άνθρωπος περνά με τα παθήματά του από το ματωμένο κύκλο της αυτοδικίας προς την πολιτειακή και θεσμική οργάνωση του δημοκρατικού πολιτεύματος.

Σύνθεση κειµένου-σκηνικός χώρος: Θάνος Παπακωνσταντίνου
Σκηνικά-κοστούµια: Νίκη Ψυχογιού
Κίνηση: Χαρά Κότσαλη, Νάντη Γώγουλου
Σύνθεση ήχων: Αντώνης Μόρας
Σχεδιασµός φωτισµών: Χριστίνα Θανάσουλα
Γλυπτική: Αλέκος Μπουρελιάς
Βοηθός σκηνοθέτη: Αριάννα Χατζηγαλανού
Φωτογραφία: Μάνος Στρατήγης

Επικοινωνία παράστασης: Ευαγγελία Σκρομπόλα, Μαρία Τσολάκη
Διεύθυνση παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα
Παραγωγή: "Λυκόφως" Γιώργος Λυκιαρδόπουλος- Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

Μια παράσταση της Ομάδας helter skelter Co.

Παίζουν: Μαρία Καλλιμάνη, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Ελένη Μολέσκη, Ιωάννα Μιχαλά, Βασίλης Βηλαράς, Γιάννης Ασκάρογλου, Τάσος Τσουκάλης-Δημητριάδης.

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (Πειραιώς 206, Ταύρος, Αθήνα, τηλ. 210 3418550)
Κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή στις 21:30, από 27 Απριλίου έως 7 Μαΐου 2017
Εισιτήρια: 15€ (κανονικό), 12€ (μειωμένο), 5€ (ατέλειες)
Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά.

TRIVIA: Τον ρόλο της Mητέρας ερμηνεύει η Μαρία Καλλιμάνη (σε αντικατάσταση της Σοφίας Χιλλ, η οποία αντιμετώπισε ένα μικρό θέμα υγείας)




Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

0 comments: